2012-09-13

Filminspelning, äventyr 
och taxi resor i natten.

Oj oj vilken gårdag. Det blev ett äventyr efter ett annat. Började dagen med att chilla hemma och plugga naturkunskap. Sen mötte jag upp Angelica vid hagakyrkan och knallade iväg för att äta mat borta på en restaurang vid namn Solrosen. Där vi åt en jätte mumsig vegetarisk lasange. Förstår inte hur det kommer sig att jag aldrig ätit där inne, allafall jag rekomenderar starkt denna vegetariska restaurang. Jag kommer verkligen gå dit igen. 


Sen gick vi iväg och mötte upp en kompis till Angelica, och sen bär det av till jazzhuset där vi skulle vara statister i en film som spelades in. En midsommar natts dröm heter den och är en film om Håkan Hellströms liv. Det var första gången jag varit statist i en film och jag måste säga att det var jätte skoj. Om man bortser från all väntan innan inspelningen och mellan tagningarna. Men vi hade allafall en replik vilket var skoj. Och en skum sådan. Alla i publiken skulle skrika "KNARK!" .. kändes lite små skumt men ja, de blev ju bra allafall. Så nu har jag nått mer att lägga till i mitt cv. Haha, hoppas de blir mer av detta framöver. Sen efter inspelningen så vandrade vi bort till Kellys och tog ett glas, pratade massa och hade de bra. Dock fick vi en överaskning senare när krogen stängde och vi inte kunde ta oss hem eftersom vagnarna hade slutat gått. Klockan var halv tre och där stod vi ute i kylan. Efter många om och men blev det en taxi resa ut i natten. Men helskinnade kom vi alla tre. Så det blev ändå en lyckad kväll måste jag säga :D !

Och åter igen till vad som händer precis nu. Hade tvätttid idag så fick tvinga mig upp ur sängen förut och sortera tvätten och sen knalla ner och fixa de, och nu är tvätten upphäng i tork rummet och jag ska gå ner och hämta de igen om sådär 45 min. Då hoppas jag att allt ät tort, men man vet aldrig med våra torkrum ibland vill dom helt enkelt inte riktigt. Men men, idag ska jag sitta hemma mesta dels av dagen och plugga tänkte jag eftersom jag har ett slutprov imorrn och så tänkte jag åka iväg och träna ikväll. Det blir nog en bra dag skulle jag tro. Men äsch, man ska inte klaga nästa vecka åker jag till Grekland !!

Take care

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar