2012-08-23

Utan mål är träning meningslös.

Känns som jag är på väg tillbaka i rätt spår igen. Har tränat tre dagar i rad nu och ska se till att jag kommer träna varje dag fram tills den 22 September. Då åker jag till Grekland med familjen. Tills dess ska jag se till att träna och sköta mig. 



Eller ja, anledningen att jag valde just datumet har ingen speciell betydelse. Det är mest bara för att ha något att jobba mot. Det gör saken lite enklare. Som sagt, utan mål är träning mållös. Man måste ha något att jobba mot. Ha en slut mål och massa delmål under vägen. Då lyckas man. Och när man når del målen ska man belöna sig själv. Och då menar jag inte "belöning" som onyttig mat, det ska man hålla sig från så mycket man bara kan, samma sak med alkohol igentligen också. Utan kanske köpa en tröja du länge velat ha, eller varför inte en tattuering, piercing eller en resa. Man ska uppmuntra sig själv. Och tro på sig själv. Du klarar det om du vill. Du klarar allt bara viljan finns.

Take care



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar