2012-10-09

Tankar kring jobb, pengar och Halloween.

Sitter här och kollar över vad de finns att välja på bland lediga jobb på internet. Och har faktiskt hittat en massa jobb som jag ska ta och söka. Men när jag väl ska sätta mig och söka. Ser jag att man ska skicka med en bild. Fan, tänker jag. Börjar kolla igenom alla bilder jag har på datorn. Jag måste ju ha någon bra där jag inte har min septum piercing i. Men nepp. Blir att pilla ur den idag och ta en bild så jag kan skicka iväg mina ansökningar. Men oj, vad glad jag är idag. De senaste dagarna har jag inte sökt nått annat än telefon jobb. Eftersom de inte funnits nått annat att söka. Men idag har de kommit upp massa massa skoj !! Hihi, håller tummarna. Dansar lite för mig själv och hoppa, hoppas som fan. Jag vill vill vill vill vill vill verkligen ha nått att göra om dagarna. Plus att jag självklart vill ha pengar också. Egentligen där det hela håller i. Man behöver ju pengar för att livet ska gå runt. 

Men men, funderar på när jag ska väcka Tim. För väcker jag honom inte så kan han lätt sova bort hela dagen. Och idag ska han ju jobba. Fattar inte hur han kan sova förbi sitt alarm varje dag. Och jag är uppe klockan åtta på morgonen och är as pigg. Ifs kan de bero på att han är uppe till fyra fem på morgonen varje dag. Och jag somnar vid tolv tiden. Men men, alla har vi väl olika dygns rytmer. Han jobbar ju natt. Men ändå. Jag hade blivit jätte stressad om jag sov så länge som han gör. Hade känts som man sovit bort hela dagen. Haha, aja. Nog pratat om dygns rytmer och jobbsök. Det är en del av vardagen. har suttit de senaste dagarna och funderat. Vad klär man ut sig till på halloween om man inte har några pengar att lägga på kostym? .. ett spöke? .. Vill ju kunna klä ut mig till nått skoj. Hade ifs kunnat be mamma skicka ner min Häx klädning som jag hade när jag var mindre. Men de känns så tråkigt att klä ut sig till häxa. Det är nått så många gör. Hade velat klä ut mig till en Indian : 3 ! har hittat en jätte fin kostym på Bodega. Men den kostar 300 kr -.- ...pengar jag inte har. Åter igen till jobb tänkande. Hade jag haft ett jobb nu kunde jag lätt haft råd med den kostymen !! DAMN YOU UNIVERSE! Nej, man ska ifs inte skylla på någon annan än mig själv. Det är ju jag som satt mig i denna sitsen. Ingen annan. Men de är snart löst. Snart har jag jobb och då kan jag ju sparar undan pengar och köpa en fin kostym nästa halloween, nästa år. Man får se de positiva i det hela iställe för att bara sitta och klaga ! Upp med hakan och le stort. Ingen ger en hängig ledsen människa jobb :P

Take care

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar