2012-09-30

Tillbaka bland höstlöv och tjocka strumpor

Ändas ut, nu är jag hemma hos mor igen i Charlottenberg. Sov mesta dels av resan på flyget och bilresan. Så när jag väl kom i sängs var jag inte lika trött längre. Även fast klockan var sex på morgonen då så kollade jag på de nya avsnittet av The Big Bang Theory. Så runt halv åtta somnade jag och vaknade vid halv elva klar vaken och kollade på lite fler serier som hade kommit ut när jag var borta i Grekland. Hoppas bara mina sol eksem vill försvinna nu när jag är i kallare väder. Men de gör de nog. Ifs lyckas jag få dem på vintern ibland också. Just de ja, tänkte berätta om nått hemskt som hände igår när vi väntade på bussen mot flygplatsen.

Vi var ju tvungna att checka ut ur lägenheten vid 12:00 och bussen gick från hotellet 21:35 .. så vi hade en hel del tid att döda. Vilket bestod av att vi mesta dels av dagen satt vid polen ..som andra i solen och jag i skuggan. Inget mer med det, tiden gick sakta men de var en helt okej men tråkig dag. Sen skulle vi äta lunch. När vi precis fått drickan så stack en geting mig på benet och fick mig att hoppa till och mormors sprite välte över mig. Vilket resulterade i att jag luktade sött och lockade till mig fler getingar (var väldigt mycket av dem där borta) och självklart kom en djävel och stack mig i armen. Blev sur och gick in till killarna som satt i ett rum bredvid receptionen och kollade på fotboll. Tänkte att där fanns de då fan inga getingar. Men jag han precis komma fram till dem innan de blev helt svart framför ögonen och jag svimmade. Vaknade till av att jag låg på golvet och var helt kall svettig, svetten verkligen bara ran av mig i stora droppar. Jag var jätte yr, allt snurrade och jag hade ingen kraft i kroppen och benen domnade och jag kunde känna hur min hals var tjock. Bad min kusin hämta vatten och min mor. Då kom min morbrors fru till mig och gav mig några piller som jag åt, vilket jag sen fick veta var allergi piller. Drack en massa vatten och efter 1 eller 2 timmar började jag piggna till. Men usch va hemskt det var. Jag var så rädd för att min hals skulle hinna tjockna helt och jag inte skulle få luft men så långt hann det aldrig. Kände sedan att jag bara ville hem. Och ändå var det 4 timmar kvar tills bussen skulle gå. Klockan 0:45 skulle vårt flyg gå från flygplatsen också. Så det var mycket väntande kvar. 

Men här sitter jag, pigg och kry. Om man bortser från förskyldningen och sol eksem, vilket inte är en bra combo så du vet. Så nu sitter jag mest här och väntar på att lillsystern ska sluta jobba. Så vi kan åka och handla och fixa middag sen. Mor är i Åmål med Mats och kollar på när hans son spelar fotboll.




Funderar på att gå ut och fota höst bilder, men först blir det en dusch. Kunde dock inte låta bli att fota trädet utanför.
Take care

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar