2012-08-19

Buller och bång från Teleskop

En tanke slog mig precis. Den var ungefär såhär "Vad fan är det som smäller nere vid teleskop." Det har nu hörts två rätt stora smällar där nere från. Så man kan ju bli lite fundersam. Eller snarare nyfiken. Jag brukar alltid missa allt som händer här. Som förra veckan efter att jag somnat hade de tydligen varit skottlossning som Tim och Erik hört. Ifs är jag rätt glad att jag missar sånt för de hade bara gjort mig rädd. Men alla pratar alltid så illa om Bergsjön men jag har då inte annat än bra erfarenheter av att vara här. Visst, jag har bara bott här sen i Maj men ändå. Jag har aldrig mött en människa med onda avsikter, aldrig sett någon typ av våld eller rån pågå. Man hör bara en massa och läser i tidningen. Så visst, det kanske förekommer men jag märker då inte av det. Det ända jag märkt är att ungar smäller smällare och lite sånt på skolgården här nere på kvällarna. Men de är väl inge farligt med det direkt. Visst jag gillar inte att gå runt ensam här på nätterna eller så men ändå gör jag ändå det ganska ofta. Man ska inte låta sig bli skrämd, det är då man blir ett offer.

Take care

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar